torsdag 16 oktober 2008

Torsdag 16/10-08

Problem har uppstått, eller nja inte direkta problem. Men jag har svårt att begränsa mig just nu, sitter och kollar i massor utav tidningar, på internet och tv. Det finns så mycket jag vill göra, men jag vet att jag verkligen måste begränsa mig. Jag har inte all tid i världen, och inte massor utav pengar heller för den delen. Men hur ska jag kunna välja vilken utav alla klänningar som jag vill sy? eller ska jag göra kavaj och byxor? eller varför inte den söta fluffiga kjolen?
Jag måste,måste tänka begränsat. Vad vill jag få ut med det hela? Jo en outfit som jag gillar, en som skulle passa in. En som sticker ut riktigt mycket från den dom använder nu.
Och vilken färg? syr jag två vill jag ha dom i samma färg skala iaf. Polisasperanten Erika sa att Mörkblått hade forskats kring och att folk lyssnade bättre på folk som var klädda i blått, hur får jag reda på vilken annan färg som ger det intryck jag är ute efter? spelar det någon roll om färgen ger ett visst uttryck, ska det inte vara helheten? ojoj detta är svårt.
Nu ska jag sätta mig och verkligen grubbla igenom detta, och nästa lektion ska jag ha kommit fram till något vettigt. Har lovet på mig så nu ska det begränsas och tänkas.

Inga kommentarer: