måndag 20 oktober 2008

Måndag 20/10-08

jag låg visst en vecka före i förra inlägget det är nästa vecka det är lov och inte nu.
Men jag har kommit fram till en del saker.
Jag vill ha ett "oskuldsfullt" intryck på mina kläder. Vilket innebär att det är människan som måste göra det riktiga jobbet inte kläderna. Idagens läge ger uniformen rn överpossition redan i början, den som blir stoppad eller bara pratar med polisen är i ett underläga från början och vill ta sig upp. Jag vill komma bort från detta, jag vill att polisen ska "smälta in" och vara på samma nivå alltså inte hamna i någon överpossition. Jag tänker som så att har polisen en "oskuldfull" outfit så tänker personen inte så högt om polisen den möter, men genom att polisen då talar och framhäver sig på rätt sett kan den få personen att lyssna på ett bättre sett och personen kanske ger polisen mycket mer respekt då för den trodde att polisen hade nått att komma med. Lite svårt att förklara fullt ut nu, då det var en idee jag kom på. Men min redovisning ska gå ut på detta har jag bestämt. Så den rödatråden i kläderna blir oskuldsfullhet.
Nu gäller det bara att bestämma för vad jag ska sy upp i normal storlek och hur jag gör.

Inga kommentarer: