torsdag 18 september 2008

Torsdag 18/9-08

Lektion 10.00- 11.20
Just nu sitter jag inne på projektarbete lektionen.
Jag har hittat polismuseets hemsida och att man kan se alla kvinnliga uniformer där. Så nu slipper jag åka till sthlm för att kolla på dem. Det står info om var enda uniform och vad som underlättar och vad som gör det jobbigt att bära den. Sedan ställer de frågor som får en att tänka efter vilket är en bra hjälp på vägen.
Jag har för tillfället skrivit ut alla unifromer och tagit ut det viktiga, jag tänkte sedan sammanfatta för och nackdelar ur de olika uniformerna och se vad jag kan ta med till min egen kollektion. Och vad jag kanske bör tänka på, och vad ska jag absolut inte ha med?
En fråga har nu kommit upp, då jag kollat på deras sida. Ska jag ha med olika vapen som kan användas till de olika kläderna? Ska jag tänka vilket plagg man kan ha vilket vapen till?
Ja detta måste jag fundera på och se om det är något som berör mitt projek, eller ska jag som tänkt bara inrikta mig på kläderna?
På polismuseets hemsida finns det även en blogg som en 23årig polis aspirant håller på att skriver. Jag har tagit kontakt med polismuseet för att se om jag kan få ställa frågor till henne via mail eller telefon. Då hon tagit upp frågor om deras kläder hon berättar saker som att när ho skulle hämta ut sina byxor så: "på pappret stod det ..... byxa, herr. Jag påtalade felet för servicepersonalen som lungt svarade, det stämmer det finns bara herr byxor."
Så jag skulle gärna vilja se hennes syn på detta. Jag skrev till dem att hon kunde ta kontakt med mig om de inte kunde lämna ut hennes mail. Jag skrev även att de gärna kunde säga till om detta inte gick så jag slapp sitta och vänta på deras svar, så jag hoppas på att de gör detta. Jag skrev vad jag kom ifrån och att vi varit där. Så hoppet finns.
Nu måste jag arbeta vidare skriver senare.

Inga kommentarer: