måndag 15 september 2008

Torsdag 11/9-08

10.00-11.20
Idag fick vi en genom gång på en projektplan ser ut. Hur vi ska göra den och vad den ska innehålla.
Jag fick sedan hanledning utav Ulla-Stina där vi bestämde att jag måste välja ut vad jag vill arbeta med. För just nu är mitt tänkande alleles för stort.
Vi kom fram till att jag ska endast så upp ett klädesplag i vanlig storlek. Sedan kan jag göra miniatyrer av resten om jag så skulle vilja, och sedan på redovisningen ha miniatyrerna i klassrummet där folk kan gå runt och kolla. Jag tycker detta låter perfekt, då får jag med flera klädesplagg som jag ville men de tar inte fullt så lång tid. Jag kan göra klippdockor eller använda mig utav barbiedockor.
Jag har även bestämt att jag ska ta kontakt med den kvinnliga polisen som var i skolan och pratade förut, eftersom hon verkade vara intresserad av vårat program samt att hon var himla trevlig, svarade gärna på frågor etc. Så det blir att fråga Stefan om hennes namn/mail sedan försöka få en intervju med henne. Jag vill veta hur hon vill att kläderna ska se ut i framtiden, har hon något önskemål? hur se hon på deras kläder nu? Vill hon ha annorlunda kläder än männen? Sedan ska jag fråga om hon kan ta med vinter respektive sommar kläder så jag kan få se material och skillnader.
Istället för att åka till Polismuseet kanske de har en hemsida jag kan kolla upp allting på, detta ska jag ta redan på.
Jag har även bestämt mig för att rikta in mig på just kvinnliga poliser och deras kläder, då jag själv är en kvinna och kanske är bland dem i framtiden. Jag får se mig själv som att jag är framtiden inom detta yrke, vad vill jag ha?
Ulla-Stina kom även med ideen att jag kan ta hjälp av syslöjds läraren, då det gäller olika tyger. Samt att hon har många tidningar där nere som jag kan få insperation utav. Jag kanske kan få tillgång att arbeta där nere under lektionstid?
Vi kom även fram till att jag ska inte begränsa mig just nu utan tänka fritt, låta fantasin flöda när det gäller kläderna.

Inga kommentarer: