tisdag 18 november 2008

Tisdag 18/11

Idag har jag varit ute och leta efter ett bra mönster. Då det finns 1000-tals olika är det lite svårt. Jag har beskrivit min idee för de i affärerna och dom har tagit fram olika mönster men inget har vart som jag har velat. Så jag har tänkt om lite och bestämmt mig för att kolla på alla möjliga mönster och ta ett jag gillar bara. Det ska vara enkelt och snyggt eftersom tyget är så speciellt och mycket på kan inte klänningen vara för mycket på. Det ska alltså bli en enkel rak klänning men med knappar!
Inget blir som man tänkt sig men det här blir nog bra det med. Man måste kunna släppa sina begränsningar och tänka om än att fastna vid en sak och stå fast där. Imorrn ska jag tillbaka till Maria i tyg affärn och kolla på mönster till min nya idee.

Inga kommentarer: