söndag 16 november 2008

söndag 16/11

Jag har nu kollat i fler affärer efter tyger och det jag jag hittat som är närmast min tanke som jag gillar är ett blått tyg med blommor på. Vilket blir en bra kompromiss polisaspiranten sa ju att blått får folk att lyssna bättre så jag behåller ju den tanken och jag ville ju verkligen ha blommor och det är det på tyget så kompromissen vart bra.
Men jag har även räknat ut att jag varken har pengar eller tid för att göra mer än denna klänning, då jag måste stå för tyg,mönster,trådar, knappar och så själv. Jag ska söka pengar sen för mina utlägg men bara tyget till klänningen gick på 500:- och man kunde få runt 150 har jag för mig så jag väljer att endast göra 1klänning. Inget blir som man tänkt sig från början vilket är lite synd, men som sagt man ska inte ha förstora tankar kring det hela.
I veckan blir det till att leta mönster.

Inga kommentarer: