fredag 7 november 2008

Fredag 7/11-08

Nu har jag vart på praktik en hel vecka, jag valde att göra den på en klädaffär för att få insperation till mitt projekt. Vilket jag verkligen fått.
Jag har kommit fram till att klänningen måste ha band eller ärmar, alltså inte tubklänning. Tubklänningen kan resultera i nedsatt arbetsförmåga då man måste tänka på att den sitter på platshela tiden och man kan inte göra allt i den. Klänningen får heller inte vara för tajt (fodralklänning) då den blir osmidig att arbeta i även fast man är i innretjänst.
Min klänning ska ha krage, en v-ringning med knappar, ärmarna ska vara korta och välarbetade, sedan ska den ha en tyll underkjol vilket för att men får med rymd, midjan ska vara markerad så man framhäver kvinnligheten.

Till kavajen ska jag köpa eller ta ett par av mina jeans och göra om lite.

Inga kommentarer: